تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 - 17:33
کد خبر : 54418

اولین معامله تابلوی «برق سبز» توسط کارگزاری بانک تجارت انجام شد

اولین معامله تابلوی «برق سبز» توسط کارگزاری بانک تجارت انجام شد
اخبار پولی مالی_ نخستین معامله‌ی برق تجدیدپذیر در مراسم رونمایی از تابلو «برق سبز» در بورس انرژی ایران با عاملیت کارگزاری بانک تجارت به انجام رسید.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، تابلوی «برق سبز» در بورس انرژی و روند معاملات برق تجدیدپذیر کشور با حضور اکبر محرابیان وزیر نیرو، حسن کیائی عضو هیات مدیره بانک تجارت، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز به کار کرد.

در مراسم رونمایی از تابلوی «برق سبز» در بورس انرژی ایران، از مجموع هشت نیروگاه پذیرش شده در بازار «برق سبز» تعداد شش نیروگاه توسط کارگزاری بانک تجارت به‌عنوان کارگزار فروشنده در این طرح مورد پوشش قرار گرفته و به این ترتیب اولین و تنها معامله‌ی انجام شده در روز نخست فعالیت این تابلو توسط کارگزاری بانک تجارت به ثبت رسید.

علی نقوی مدیرعامل بورس انرژی ایران انجام نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران را با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۹۰۱ کیلووات ساعت اعلام کرد و گفت: این عدد تقریبا نیمی از قیمت برق حرارتی را شامل می‌شود و راه‌اندازی تابلو سبز در بورس انرژی امکان صادرات برق تجدیدپذیرها در شرایط غیرپیک را فراهم کرده و با توجه به ناترازی گاز و سوخت در ایران این موضوع بسیار مهم و کلیدی است.

نقش‌آفرینی بانک تجارت در این عرصه را می‌توان گامی در جهت حفاظت محیط زیست و تولید انرژی پاک و بدون آلایندگی توصیف کرد.

بنابر اطلاعات منتشر شده در این مراسم، صنایع مکلف به تامین یک درصد برق خود از انرژی‌های تجدیدپذیر شده‌اند و این رقم تا پنج سال آینده به پنج درصد افزایش خواهد یافت. بخش اداری دولت نیز موظف است سال اول ۵ درصد، و تا ۴ سال ۲۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تهیه کند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.