تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 11:17
کد خبر : 46561

اختیارات ویژه بانک ‌مرکزی در بازار ارز

اختیارات ویژه بانک ‌مرکزی در بازار ارز
اخبار پولی مالی_ به دنبال تصویب اختیارات بانک مرکزی برای مهار قیمت ارز، تمام صنایع کشور حتی مجموعه‌های دولتی شامل حوزه نفت و صنعت و سایر صادرکنندگان باید در حوزه ارز از بانک مرکزی تبعیت کنند.

به گزارش اخبار پولی مالی، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با خیرین در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بازار ارز اظهار کرد: بانک مرکزی شرایطی فراهم کرده است که هم بانک‌های دولتی و صرافی‌های زیرمجموعه و هم صرافی‌های تضامنی، ارز خود را ارائه کنند و از راهکار بانک مرکزی در این زمینه به خوبی اجرا ‌می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ادامه داد: برای مدیریت بازار‌، بانک مرکزی اختیارات جدیدی نیاز داشت که بتواند در بازار ارزی مداخله کند و این اختیارات در نشست هماهنگی سران قوا شب گذشته به تصویب رسید و اختیارات لازم برای بانک مرکزی تصویب شد و در این زمینه اجماع صورت گرفت که اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شود.

خاندوزی اظهار کرد: آثار اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را به زودی خواهیم دید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد الزام شرکتها و صنایع بورسی برای عرضه ارز صادراتی خود در مرکز مبادلات ارزی، گفت: قرار شد همه صنایع کشور حتی صنایع نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و صنایع بورسی به مقررات بانک مرکزی در زمینه عرضه ارز در بازار مبادلات ارز و طلا تمکین کنند و بازگشت ارز صادراتی در بازار مبادلات انجام شود.

وی همچنین در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت تصریح کرد: هدف از مولدسازی، افزایش بهره‌وری و کارایی از دارایی‌های بلااستفاده و یا کم‌بازده دولت در راستای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گیرد و بهره‌وری افزایش یابد.

خاندوزی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس خیر‌ساز که نیمه‌تمام بوده‌‌اند در بحث مولدسازی با کمک منابع مولدسازی تکمیل می‌شود.‌

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.