تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 10:26
کد خبر : 5894

از سوی رییس کل بیمه مرکزی:

احکام انتصاب کمیته مدیریت ریسک صادر شد

احکام انتصاب کمیته مدیریت ریسک صادر شد
اخبار پولی مالی- رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر ایجاد، ترویج و نهادینه سازی زبان و فهم مشترک و فرهنگ صحیح مدیریت ریسک، احکام رئیس و اعضای کمیته مدیریت ریسک را صادر کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در این حکم از مواردی نظیر نظارت بر طراحی و برنامه ریزی به منظور استفاده از فرایندهای مدیریت ریسک و پیشنهاد برنامه های کنترلی مواجهه با ریسک های مهم به عنوان ماموریت های اصلی اعضای این کمیته باد شده است.
بر اساس این گزارش، حصول اطمینان و اعلام نظر در خصوص کفایت ذخایر فنی، کفایت نوع و میزان پوشش اتکایی، صلاحیت بیمه گران اتکایی و رعایت حدنصاب های سرمایه گذاری از دیگر وظایف این کمیته اعلام شده است.
شایان ذکر است که این کمیته در راستای استقرار الزامات حاکمیت شرکتی و به استناد ماده (۸) آیین نامه شماره ۹۳ مصوب شورای عالی بیمه (آئین نامه حاکمیت شرکتی) و بند (۲) ماده (۸)، دستورالعمل نحوه تشکیل و شرح وظایف واحدها و کمیته های موضوع آیین نامه فوق، تشکیل شده است.
گفتنی است به موجب این احکام، محمود اسعد سامانی به عنوان رئیس کمیته و سیدامید میرآقازاده، مجید کاظمی، علیرضا باقری ده آبادی وحسن رضا عباسیان فر در جایگاه اعضای کمیته تعیین شدند.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.