تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 - 17:10
کد خبر : 43149

ابلاغ بخشنامه‌ تسریع و تسهیل شرایط تسهیلات اشتغال کمیته امداد و بهزیستی

ابلاغ بخشنامه‌ تسریع و تسهیل شرایط تسهیلات اشتغال کمیته امداد و بهزیستی
اخبار پولی مالی_ معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران با ابلاغ بخشنامه‌ای بر تسریع و تسهیل شرایط پرداخت، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال کمیته امداد و سازمان بهزیستی مصوب قانون بودجه سال۱۴۰۱ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ بخشنامه ۰۱/۲۶۸۸۴۰ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ اعلام کرد: با توجه به نامگذاری سال‌جاری به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب و با توجه به اهمیت ایجاد اشتغال و ضرورت فراهم کردن شرایط لازم برای این امر، نسبت به تسریع شرایط پرداخت این تسهیلات توسط واحدهای اجرایی اقدام شود.

بر اساس این گزارش، وام‌های قرض الحسنه تا سقف فردی یک میلیارد ریال با حداکثر مدت باز پرداخت هفت سال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور اعطا می‌شود.

همچنین، معرفی نامه سازمان بهزیستی به بانک بعنوان مجوز شغلی برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی مددجویان تلقی شده و نیاز به ارائه مدارک شغلی دیگری نیست و معرفی نامه تسهیلات خود اشتغالی وکارفرمایی به امضا رئیس بهزیستی شهرستان صادر می شود.

این تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی موضوع جز (۱) بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پرداخت می‌شود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.