تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 10:37
کد خبر : 5866

در نشست پذیره‌نویسی صندوق خصوصی هزار میلیارد تومانی تشریح شد

آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای خصوصی‌سازی

آماده‌سازی شرکت‌های دولتی برای خصوصی‌سازی
اخبار پولی مالی- صنایع غذا، معدن، صنایع تبدیلی، آی سی تی و گردشگری از گروه‌هایی هستند که این صندوق در آن‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی، امیر صالحی، عضو کمیته سرمایه‌گذاری صندوق سورین نهایت نگر در نشست ویژه پذیره‌نویسی این صندوق خصوصی با سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در فرابورس گفت: از مجموع سرمایه صندوق، ۳۵ درصد آن در زمان تأسیس تأدیه شده و ۶۵ درصد در تعهد سرمایه‌گذاران است که طی دوره سرمایه‌گذاری و طبق فراخوان‌های مدیر صندوق باید پرداخت شود.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عضو کمیته سرمایه‌گذاری صندوق سورین نهایت نگر با اشاره به اینکه حوزه فعالیت صندوق سورین شامل پنج صنعت می‌شود، افزود: صنایع غذا، معدن، صنایع تبدیلی، آی سی تی و گردشگری از گروه‌هایی هستند که این صندوق در آن‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

صالحی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری صندوق سورین در سه حوزه خواهد بود، اظهار داشت: گروه اول شرکت‌های در شرف عرضه هستند؛ این شرکت‌ها معمولاً به بلوغ رسیده‌اند و صندوق خصوصی سورین وارد این شرکت‌ها شده و سرمایه‌گذاری می‌کند که احتمالاً در یک افق ۱۸ تا ۲۴ ماهه آن‌ها را وارد بازار سرمایه می‌کند و بعد از شرکت خارج می‌شود.

عضو کمیته سرمایه‌گذاری صندوق سورین نهایت نگر دومین گروه را شرکت‌هایی دانست که هنوز برای ورود به بازار سرمایه آماده نیستند و گفت: برنامه ما برای این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در دوره ۳۰ تا ۴۰ ماهه است چون ظرفیت ورود به بازار را ندارند و باید توسعه یابند.

وی با اشاره به گروه سوم برای سرمایه‌گذاری ادامه داد: این گروه شرکت‌هایی هستند که پتانسیل‌های خوبی دارند، اما به دلیل ضعف مدیریت معمولاً کم بازده یا زیان‌ده هستند. صندوق سورین در این گروه نیز واردشده و در تیم مدیریتی تغییر و تحول ایجاد می‌کند و بعد از ورود به بازار سرمایه، فرایند خروج صندوق انجام می‌شود.

صالحی با تأکید بر اینکه نقش صندوق سورین در شرکت‌ها سرمایه‌گذاری و حمایت‌های راهبردی است، گفت: صندوق در گروه سوم به‌طور کامل واردشده و کل شرکت را در اختیار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه عمر صندوق ۶ ساله اما تا ۷ سال قابل ‌تبدیل است، گفت: بعد از ۷ سال صندوق قابل تمدید نیست و باید فرآیند تسویه را انجام دهد.

در ادامه این مراسم محمدرضا امیری، سهامدار ممتاز صندوق سورین با تأکید بر اینکه در شرایط امروز اقتصاد، صندوق‌های خصوصی می‌توانند شرکت‌های دولتی را که باید واگذار شوند برای گذراندن فرآیند و آماده‌سازی کمک کنند، گفت: صندوق سورین آمادگی ورود به صنایع مختلف و ایجاد تحول در آن‌ها برای احراز شرایط پذیرش در بازار سرمایه را دارد.

به گفته وی بازده این صندوق‌ها معمولاً در سال‌های اول قابل‌توجه نیست و بعد از گذر از سال‌های اولیه به بازدهی می‌رسند.

در ادامه این مراسم سجاد امیر سهامدار ممتاز نیز با اشاره به اینکه صندوق سورین باهدف خلق فرصت‌های جدید و متفاوت راه‌اندازی شده است، گفت: هدف ما سرمایه‌گذاری در شرکت‌های کوچک و متوسط، استارتاپ ها و یا شرکت‌های بالغ و در حال رشد است تا با حمایت از آن‌ها، این واحدها را برای ورود به بازار سرمایه آماده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه این صندوق فقط به دنبال تزریق منابع و سرمایه‌گذاری نیست، گفت: در برخی شرکت‌ها اگر نیاز باشد مدیریت را تغییر می‌دهیم و یا در طرح‌های توسعه‌ای وارد می‌شویم.

وی به مهم‌ترین دستاوردهای صندوق‌های خصوصی اشاره کرد و افزود: برایند صندوق‌های خصوصی افزایش سرمایه‌گذاری در کشور، خلق کسب‌و‌کارهای جدید و پایداری مشاغل است.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.