تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 13:22
366 بازدید
کد خبر : 28462

فرحنار فولادی:

مدیریت بحران توسط روابط عمومی حرفه‌ای

مدیریت بحران توسط روابط عمومی حرفه‌ای
اخبار پولی مالی_ هنگامی که یک روابط عمومی با بحرانی که اتفاق افتاده روبرو می‌شود، معمولا به افراد حرفه‌ای فکر می‌کند که مدیریت شهرت یک نام تجاری را برعهده دارد. اما در کنار آنها افراد حرفه‌ای نیز وجود دارند که به خوبی یک گروه روابط عمومی داخلی، برند شخصی یا سلبریتی (شخص معروف) را مدیریت می‌کنند. اگرچه همه بحران‌ها، مراحل مشابهی را برای بهبودی کامل به دنبال دارند.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از توسعه پویا، ارتباطات بحران، واکنش فعالان حرفه‌ای روابط عمومی است نسبت به محافظ از یک نام تجاری و یا مشتری. شرکت‌ها مسئول واکنش و پاسخگویی در بالاترین سطوح بحران‌ها هستند. کسب و کارها باید قادر به پیش‌بینی واکنش‌های مردم در زمان وقوع و بعد از بحران باشند و به سرعت واکنش اصلی خود را نشان دهند زیرا در زمان وقوع بحران نباید وقت را هدر داد.

پایش رسانه (مدیا مانیتورینگ)

نرم افزار مانیتورینگ رسانه‌ها می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا وضعیت رسانه‌های جاری را ارزیابی کرده و حتی به زمان وقوع بحران بعدی را اشاره داشته باشد، گاهی بحران ممکن است در زمانی رخ دهد که کمترین انتظار وقوع آن را دارید. ممکن است یک مشتری ناراضی، یک کارمند ناراضی و یا یک اشتباه سهوی که باعث جرقه آتش گرفتن روابط عمومی شود. آماده‌سازی یک طرح مدیریت بحران و تیم پاسخگویی بحران می‌تواند کمک کند تا خسارت کمتری وارد شود.

«مدیا مانیتورینگ» یا همان «پایش رسانه» با روش‌های نوین و امروزی می‌تواند از مقیاس بزرگ نظیر دولت‌ها و وزارتخانه‌ها، تا حد خرد که شامل کسب و کارهایی است که به هر نوع فعالیت آنها رسانه‌ای می‌شود، کاربردی سرنوشت‌ساز در جهت‌گیری آتی یک مجموعه را داشته باشد. گروه‌های پایش رسانه معمولاً در کنار گروه‌های روابط عمومی فعالیت می‌کنند و با استخراج، دسته‌بندی و تحلیل اخبار، مقالات و داده‌های مرتبط، تصویری صحیح و قابل اتکا به مدیران سازمان‌ها ارائه می‌دهند که نقشی موثر در فرآیند تصمیم‌گیری‌ها ایفا می‌کند.

قبل از یک بحران ، مراحل زیر را دنبال کنید تا فعالانه استراتژی مدیریت بحران روابط عمومی خود را شکل دهید:

یک گروه را جمع آوری کنید

بحران‌های بالقوه را متفکرانه ببینید

ایجاد رویه‌های نظارتی ( استماع اجتماعی، تجزیه و تحلیل احساسات و …)

برقرار کردن زنجیره‌ی مدیریتی جهت کسب اطمینان از پیام رسانی مداوم

ایجاد پیام به صورت تولید محتوا

کشف کانال‌های ارتباطی صحیح

شناسایی ذینفعان و حمایت‌سازی

اطمینان حاصل کردن از آموزش رسانه‌ای گسترده گروه خود و سخنوران

اگر این مراحل را از قبل انجام داده باشید، یک پایه استوار برای یک طرح اجرایی ایجاد کرده‌اید و زمینه سازی را برای بهبود آسان و راحت از یک بحران روابط عمومی در نظر گرفته‌اید. راه‌های بسیاری وجود دارد تا یک بحران روابط عمومی بهبود یابد.

اگر شما این نکات رو در اولویت ذهنی خود در زمان برنامه‌ریزی و واکنش به یک بحران قرار دهید، قطعا بهبود سریع‌تری خواهید داشت تا زمانی که به سادگی اجازه دهید تا خودش شکل بگیرد. فعال بودن در استراتژی روابط عمومی خود منجر به بیشترین موفقیت خواهد شد.

آماده نبودن زیان بزرگی به کسب و کار شما می‌زند. یاد بگیرید تا یک روابط عمومی خلق کنید که از شما محافظت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اینترنت بانک رفاه بیمه البرز بیمه سرمد بیمه دی تامین سرمایه امین
تولید سبز