تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 15:21
کد خبر : 7185

شامخ آبانماه منتشر شد

شامخ آبان ماه در نقطه ۴۲.۸ قرار گرفته است

شامخ آبان ماه در نقطه ۴۲.۸ قرار گرفته است
اخبار پولی مالی- بررسی های آماری آبانماه در حوزه صنعت ساختمان نشان داد عدد شامخ این ماه در نقطه 42.8 قرار گرفته است و نشان دهنده توقف سیر صعودی فعالیت ها بوده که از مرداد ماه شروع شده بود و در آبانماه کاهش یافته است.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، عدد شامخ در آبانماه ۴۲.۸ بود که مولفه های میزان سفارشات جدید ، سرعت انجام و تحویل سفارش، مواد اولیه خریداری شده، میزان استخدام نیز نسبت به ماه قبل کاهش داشتند. نتایج نشان دهنده توقف سیر صعودی فعالیت ها که از مردادماه شروع شده بود و در آبان ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در این ماه، شاخص میزان قیمت مواد اولیه با ثبت عدد ۶۸.۴۹ نسبت به ماه قبل کاهش داشت که نشان دهنده تداوم کاهشی شدن قیمت ها در چند ماه گذشته و حرکت به سمت ثبات نسبی قیمت مصالح پایه است . با این حال همچنان تورم قیمت ها در بخش صنعت ساختمان وجود دارد.

گفتنی است، قیمت محصولات تولید شده (یا خدمات ارائه شده) به مقدار جزئی نسبت به ماه قبل افزایش یافت که توقف روند نزولی قیمت ساخت را نشان می دهد.

خاطرنشان می شود، شاخص میزان فروش در آبانماه با ثبت عدد ۴۱.۰۹ نسبت به ماه قبل کاهش چشمگیری داشته است. همچنین عدد شاخص انتظار بهبود فعالیت های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان با کاهش نسبت به ماه قبل به مقدار ۳۹.۳۸ رسیده است.

بنابراین با در نظر گرفتن نتایج بدست آمده از مولفه های ذکر شده در آبان ماه همچنین طبق پیش بینی در شامخ مهرماه شدت فعالیت ها در آبانماه کاهش قابل توجهی داشت. باتوجه به شاخص انتظارات در ارتباط با فعالیت های شرکت در ماه آینده و نشانه های ثبات قیمت بازار در مهرماه همچنین کاهش شاخص میزان فروش در صورتی که برنامه ریزی و تصمیمات جدید دولت در قالب تحریک بازار مسکن صورت نپذیرد، مجدداً شاهد رکود بیشتر در این صنعت خواهیم بود.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.