خروج پول از بازار سرمایه تأیید نشد

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس اعلام کرد با وجود افت شاخص کل و نوسانات اخیر بازار هیچ خروج معناداری از سرمایه رخ نداده و جابجایی منابع بیشتر به سمت ابزارهایی چون صندوق های طلا صورت گرفته است
اخبار پولی مالی نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد با وجود کاهش شاخص کل به محدوده سه میلیون و هشتصد هزار واحد هیچ خروج محسوسی از سرمایه های بورسی مشاهده نشده و رفتار سرمایه گذاران بیشتر به شکل جابجایی در میان ابزارهای مالی مختلف از جمله صندوق های طلا بوده است وی توضیح داد که پس از حذف ارز نیمایی و یکسان شدن نرخ مبادله رشد اولیه شاخص ها با سودآوری شرکت های صادرکننده مرتبط بود اما همزمان با توقف رشد نرخ ارز و بروز ریسک های سیاسی منطقه ای روند صعودی بازار متوقف شد و شاخص کل با افت حدود هفتصد هزار واحدی مواجه گردید به گفته وی حذف حجم مبنا موجب تسریع تعادل بازار شده به طوری که با وجود افت قیمت ها حجم معاملات کاهش نیافته و حضور فعال سهامداران ادامه دارد معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس افزود صندوق های توسعه و تثبیت بازار سرمایه در نقش بازارگردان به صورت هدفمند از بازار حمایت می کنند بدون آنکه سازمان بورس دخالت مستقیمی در تصمیم گیری های حقوقی ها داشته باشد عیوضلو همچنین پیش بینی کرد که با توجه به محدودیت دولت در انتشار اوراق بدهی بیش از سقف بودجه نرخ بهره اوراق در سال آینده تعدیل خواهد شد و کاهش بازده این اوراق می تواند منجر به افزایش تقاضا در بازار سهام شود
Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!تحلیل فنی و اقتصادی تداوم حضور نقدینگی در بازار سرمایه نشان دهنده عمق نسبی و اعتماد سرمایه گذاران به ابزارهای مالی داخلی است کاهش نرخ بهره اوراق بدهی و کنترل عرضه آنها می تواند در سال آینده بخشی از نقدینگی را به سمت سهام هدایت کند و زمینه رشد متعادل بازار را فراهم آورد در صورت ثبات سیاسی و ارزی انتظار می رود شاخص کل به تدریج در مسیر اصلاح مثبت قرار گیرد
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0