تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 20:49
کد خبر : 18534

گزارش اختصاصی اخبار پولی مالی

تولید ۶هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حق بیمه توسط بیمه البرز

تولید ۶هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حق بیمه توسط بیمه البرز
اخبار پولی مالی- آمارهای منتشر شده در گزارش فعالیت یک ماهه شرکت بیمه مربوط به دوره مالی 29 اسفندماه نشان می‌دهند که این شرکت در مجموع سال 1400 رقمی بیش از 6هزار و 897 میلیارد و 575 میلیون تومان حق بیمه تولید کرده است.

به گزارش اخبار پولی مالی، گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ شرکت بیمه البرز که با نماد «البرز» در بورس تهران فعالیت می‌کند، نشان می‌دهد که این شرکت در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۶هزار و ۸۹۷ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان حق بیمه در رشته‌های مختلف تولید کرده است.
این در حالی است که حق بیمه تولید شده این شرکت براساس صورت های مالی حسابرسی شده سال ۱۳۹۹ برابر با ۴هزار و ۳۷۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان بود. با این حساب، بیمه البرز در سال ۱۴۰۰ و به طور حسابرسی نشده بیش از ۲ هزار و ۵۲۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان حق بیمه نسبت به سال قبل از آن تولید کرده است. این رقم رشدی بیش از ۳۵ درصد را نشان می‌دهد.
این در حالی است که مجموع خسارت پرداختی بیمه البرز برابر با ۳هزار و ۶۴۳ میلیارد و ۴۱ میلیون تومان بوده است. رقم خسارت پرداختی بیمه البرز در سال ۱۳۹۹ براساس صورت‌های مالی حسابرسی شده آن برابر با ۲هزار و ۱۸۰ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان بوده است. با این حساب، «البرز» در سال گذشته رقمی بیش از یک هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که افزایشی بیش از ۵۰ درصدی یافته است.
۳۴ درصد از مجموع حق بیمه تولیدی این شرکت (برابر با ۲هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان) تنها مربوط به رشته درمان بوده است. پس از این رشته، بیشترین حق بیمه تولیدی در «البرز» متعلق به رشته ثالث اجباری با سهم ۲۱ درصدی (برابر با یک هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان) بوده است.
بیمه آتش سوزی با سهم ۹ درصدی (برابر با ۶۱۹ میلیارد تومان) در جایگاه سومین رشته با بیشترین فروش در سال ۱۴۰۰ بیمه البرز قرار داشته است.
با این حال و در سمت پرداخت خسارت‌ها، ۵۴ درصد از رقم ۳هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خسارت پرداختی این شرکت، (برابر با یک هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان) به رشته درمان تعلق داشته است.
از سوی دیگر ۲۰ درصد از خسارت پرداختی «البرز» مربوط به رشته ثالث اجباری (برابر با یک هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان) بوده است. سومین رشته در بیشترین خسارت پرداختی این شرکت نیز رشته بیمه بدنه خودرو با سهم هفت درصدی (برابر با ۴۶۲ میلیارد تومان) بوده است.
بررسی گزارش فعالیت این شرکت بیمه البرز در فروردین ماه سالجاری نشان می دهد که معادل ۴۴۶ میلیارد تومان حق بیمه شناسایی نموده و همچنین معادل ۳۱۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.

اخبار پولی مالی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.