ایجاد سازوکار شفاف برای پرداخت مستقیم حق بیمه توسط بیمهگذاران

اخبار پولی مالی بیمه مرکزی طی بخشنامهای به مدیران عامل شرکتهای بیمه دستور داد تا بسترهای ایمن و الکترونیکی لازم برای واریز مستقیم حق بیمه توسط بیمهگذاران به حساب رسمی شرکتهای بیمه ایجاد شود و هرگونه دریافت وجه از سوی واسطههای بیمهای از این پس ممنوع خواهد بود
اخبار پولی مالی بر اساس بخشنامه جدید بیمه مرکزی تمامی شرکتهای بیمه موظف شدند شرایط فنی و مالی لازم را برای واریز مستقیم و برخط حق بیمه توسط بیمهگذاران فراهم کنند تا وجوه دریافتی مستقیماً به حساب مؤسسه بیمه واریز شود و از دریافت هرگونه وجه توسط کارگزاران و نمایندگان جلوگیری گردد این تصمیم با استناد به بند پنج ماده پانزده آییننامه شماره صد و شش و ماده بیست و سه آییننامه شماره نود و دو شورای عالی بیمه اتخاذ شده و بر اساس آن از تاریخ یکم اردیبهشت سال آینده تمامی پرداختها باید مستقیماً به حساب رسمی شرکت بیمه واریز شود در غیر این صورت مسئولیت حقوقی آن بر عهده مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مربوط خواهد بود بر همین اساس مؤسسات بیمه مکلفاند مفاد این بخشنامه را در قراردادهای خود با شبکه فروش درج کنند و در صورت عدم رعایت آن همکاری با متخلفان را قطع کرده و مراتب را به بیمه مرکزی گزارش دهند اجرای این اقدام به گفته نهاد ناظر برای افزایش شفافیت مالی و جلوگیری از ناترازی در شرکتهای بیمه صورت گرفته است
با اجرای کامل این طرح انتظار میرود جریان گردش مالی صنعت بیمه شفافتر شده و امکان رصد دقیق وجوه توسط نهاد ناظر تقویت شود پیشبینی میشود در آینده نزدیک با توسعه زیرساختهای الکترونیکی پرداخت و حذف واسطههای مالی نرخ ناترازی و بدهیهای معوق شرکتهای بیمه کاهش یافته و سطح اعتماد عمومی در بازار بیمه افزایش یابد
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0