تاریخ انتشار : یکشنبه 10 فروردین 1404 - 10:27
کد خبر : 88170
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ در صنعت بیمه تشریح شد بسته هستند

از سوی رئیس کل بیمه مرکزی؛

اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ در صنعت بیمه تشریح شد

اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۴ در صنعت بیمه تشریح شد
اخبار پولی مالی-رئیس کل بیمه مرکزی در پیام نوروزی خود، اهداف بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر صنعت بیمه در سال ۱۴۰۴ را تشریح کرد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی, پرویز خوشکلام خسروشاهی – رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران – در پیامی ضمن تبریک سال نو و آغاز سال ۱۴۰۴ گفت: سال گذشته در صنعت بیمه مانند بسیاری از دیگر بخش‌های اقتصادی کشور، خوبی‌ها و بدی‌هایی رقم خورد. با این حال در سال ۱۴۰۳ در بیمه مرکزی به دنبال یک تغییر رویکرد با هدف افزایش تمرکز بر حوزه نظارت بودیم تا بتوانیم صنعت بیمه کشور را هم از لحاظ خدمت‌رسانی در حوزه خسارت و هم از بعد توانگری شرکت‌ها، هدایت کنیم و در این راستا برخی از اقدامات صورت گرفت و برخی دیگر را در سال ۱۴۰۴ پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: در رابطه با تقویت نظارت در صنعت بیمه یکی از اقداماتی که صورت گرفت، بهبود فضای کسب و کار صنعت بیمه بود. از آنجایی که برخی از مقررات در گذشته باعث شده بود شرکت‌های بیمه‌ای در روند کاری خود با مشکلاتی روبرو باشند (مانند مصاحبه‌ها و اعمال شرایط سنی)، تلاش شد تا این مشکلات رفع شود و شرکت‌های بیمه‌ای، بتوانند فعالیت خود را به خوبی انجام دهند.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در سال گذشته، تلاش شد تا بسیاری از مشکلاتی که فضای کار را با محدودیت روبرو می‌ساخت را کاهش دهیم؛ برای مثال تلاش برای کنار گذاشتن عوارضی که نزدیک به ۱۸ سال در صنعت بیمه دریافت می‌شد و بسیاری به این جمع‌بندی رسیده بودند که آثار مناسبی را به همراه ندارد، این موضوع باعث می‌شود شرکت‌های بیمه‌ای در سال جاری با آسودگی خاطر بهتری به کار خود ادامه دهند.
خسروشاهی ادامه داد: محور دیگری که در سال ۱۴۰۳ مدنظر قرار گرفت این بود که کارها از سوی متخصصان این حوزه دنبال شود. علاوه بر آن در حوزه نظارت چند اقدام جدی دیگر صورت گرفت. برای مثال هر ماهه به صورت منظم آمار شکایات از بیمه‌گران منتشر شد که اثر محسوسی در تغییر رفتار برخی از شرکت‌های بیمه‌ای داشت.
وی تصریح کرد: از بعد نظارت بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای یک تغییر رویکرد رخ داد. به طوری که هر هفته در کمیته ارزیابی کارکنان کلیدی که عملکرد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای را ارزیابی می‌کند، جلسه داشتیم و عملکرد کلی شرکت‌های بیمه‌ای از بعد رعایت مقررات مورد بررسی قرار می‌گرفت و اگر این برنامه در سال جدید نیز تداوم یابد، بی‌شک بر بهبود عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای اثر به مراتب مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
رئیس کل بیمه مرکزی در رابطه با برنامه‌های بیمه مرکزی در سال جدید گفت: تغییر رویکرد در حوزه نظارت تداوم خواهد یافت و اقدامات جدید در این رابطه این است که در حال تعریف چند شاخص نظارتی در حوزه بیمه هستیم که نزدیک به ۵۰ الی ۷۰ شاخص است و هر ماه عملکرد شرکت‌هایی بیمه‌ای بر اساس این شاخص‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت که به نوعی تست مالی و فنی عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.
خسروشاهی در تشریح دیگر اقدامات در سال جدید گفت: مقرر شده که فرایند پرداخت خسارت توسط شرکت‌های بیمه‌ای با مکانیزم‌های جدید، کنترل شود تا اطمینان حاصل کنیم که زمانی که یک حادثه رخ دهد بلافاصله برای آن پرونده تشکیل شود و در فرایند پرداخت خسارت قرار بگیرد که پیش‌بینی می‌شود این اقدام اثر قابل‌توجهی بر رضایت و اعتماد عمومی به صنعت بیمه به همراه خواهد داشت.
وی در پایان افزود: برای عملیاتی‌کردن این سازوکار، یک اداره کل مخصوص پرداخت خسارت تأسیس شده که در سال ۱۴۰۴ اجرایی خواهد شد و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
MB__8030.JPG

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

اینترنت بانک رفاه بیمه پارسیان