تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 14:44
کد خبر : 5685

مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی :

اعطای تسهیلات بلاعوض به ۷۰ زوج جوان

اعطای تسهیلات بلاعوض به ۷۰ زوج جوان
اخبار پولی مالی- آیین آغاز دومین سال اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده با حضور تعدادی از مدیران عامل، مسئولین شهری و نماینده شهرستان بندر ماهشهر در سالن شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش اخبار پولی مالی به نقل از روابط عمومی شرکت ره آوران فنون پتروشیمی، صبح امروز آیین آغاز دومین سال اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده با حضور تعدادی از مدیران عامل، مسئولین شهری و نماینده شهرستان بندر ماهشهر در سالن شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برگزار شد.

نوید نادرپور، مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی با ارائه گزارشی از نتایج اجرای طرح‌های خورسندساز گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در شهرستان ماهشهر از ارائه آموزش‌ مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های تخصصی به حدود ۳۲۰۰ نفر در جریان اجرای طرح تحکیم و تعالی خانواده در این شهرستان خبر داد.

نادرپور در ابتدای این مراسم ضمن خوش آمدگویی به مهمانان اظهار داشت: سال گذشته و نیز در سال جدید پنج طرح خورسندساز در کمیته مسئولیت اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصویب و در منطقه شهرستان بندر ماهشهر اجرا شدند.
مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی بیان کرد: دو طرح از طرح‌های خورسند ساز هلدینگ خلیج فارس  در زمینه آموزشی و فرهنگی بوده، که توسط شرکت ره آوران فنون پتروشیمی اجرا شده‌، این طرح‌ها عبارتند از طرح تحکیم و تعالی خانواده و طرح حمایت از دانش آموزان با بضاعت علمی که به خوبی در سطح شهرستان اجرا و پیاده‌سازی شده‌اند.
وی گفت: طرح تحکیم و تعالی خانواده در ۴ بخش دختران مجرد، پسران مجرد، زوجین جوان و والدین دارای فرزند در ۳۵ کانون تخصصی سطح شهرستان بندرماهشهر اجرا شده اند.
نادرپور افزود: دراین طرح با اجرای هدف‌گذاری‌های انجام شده نتایج خوبی حاصل شد به طوری که در مجموع ۳۴۰۰ نفر در این طرح شرکت کردند‌ و از این تعداد ۵۲۵ نفر پسر مجرد ۶۹۸ نفر دختر مجرد ۱۱۴۴ نفر زوج فرزند دار و ۷۹۳ نفر زوج جوان بوده‌اند.
وی ادامه داد: آموزش‌هایی که در این طرح به خانواده‌ها داده شد عمدتاً مهارت‌های زندگی بوده در کنار مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها ارائه شده است، همچنین مسابقات و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دیگری در این طرح برگزار شده و در پایان طرح تسهیلاتی بلاعوض به بیش از ۷۰ زوج که شرکت آنها در این طرح منجر به ازدواج آنها شد، اعطا شد.
مدیرعامل شرکت ره آوران فنون پتروشیمی عنوان کرد: دومین طرح خورسندسازی که توسط شرکت ما و با حمایت شرکت‌های منطقه انجام شده، طرح توانمندسازی دانش آموزان با بضاعت علمی منطقه بوده که در این طرح مجموعا طی دو سال اخیر ۵۵۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در کنار حمایت مالی از این تعداد دانش آموزان به دلیل شرایط کرونائی و تعطیلی مدارس و آموزش آنلاین به ۳۷۳ دانش آموز در سال گذشته تبلت هدیه داده شد. همچنین دوره‌ای برای هزار دانش‌آموز کنکوری آزمایشی برگزار شد تا بتوانند نتایج بهتری در کنکور کسب کنند.
وی تصریح کرد: از نقاط قوت این دو طرح، جمع آوری اطلاعات و انجام کارهای تحقیقاتی و علمی است که توسط تیم مشاورین مسئولیت اجتماعی خلیج فارس انجام شده‌اند. این طرح‌ها تجربه بسیار خوبی بود به طوری که اکنون با الگوگیری از آن‌ها در عسلویه در حال اجرا هستند.
نادرپور گفت: شرکت‌های منطقه در موضوع طرح‌های خورسند ساز و مسئولیت اجتماعی خود با همه توان و سرعت اعتبارات را تامین کرده و یکی از دلایل موفقیت این طرح‌ها همدلی و همکاری مدیران شهری و مدیران عامل صنایع پتروشیمی در اجرای آن‌ها است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که با شناخت نقاط ضعف این طرح و تجربیات بدست آمده و با برنامه‌ریزی انجام شده بتوانیم به هدف خود که جلب رضایت خداوند و خرسندی مردم منطقه دست پیدا کنیم.
در ادمه مرویان حسینی افزود: ویژگی اصلی پنج طرح خورسندساز، موضوع مشارکتی بودن آن است به طوری که هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن علاوه بر شورای راهبردی کمیته مسئولیت اجتماعی دیگری در کنار آن با رویکرد خورسندسازی و ایجاد رضایتمندی مردم منطقه راه انداری کرده است.

وی ادامه داد: ۳۵ کانون تخصصی در سطح شهرستان توانست با جذب مخاطبان در زمینه اجرای برنامه‌های طرح تحکیم و تعالی خانواده نتیجه خوبی کسب کنند؛ مشارکت تعداد زیادی از ادارات شهرستان از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حوزه‌های علمیه، شبکه بهداشت و درمان، اداره دادگستری و اداره بهزیستی در سال جدید مورد توجه قرار گرفته است

مرویان حسینی گفت: موضوعی که امسال به این طرح اضافه شده، بحث حاکمیتی بودن آن است ،به طوری که با کمک مرکز بهداشت زوج های جدید را شناسایی کرده و برای آن‌ها کلاس‌ها و دوره‌های روانشناسی و مشاوره برگزار می‌کنیم؛همچنین در کنار آن با کمک دادگستری زوج‌هایی که قصد طلاق دارند را به کانون‌های تخصصی ما برای انجام مشاوره معرفی می‌کنند.
وی بیان کرد: با انجام مشاوره‌های پیش از طلاق امیدواریم بتوانیم در کاهش آمار طلاق منطقه نقش موثری ایفا کنیم. با وجود آنکه شرایط کرونایی در منطقه حاکم بود کلاس‌ها با رعایت الزامات بهداشتی به خوبی ادامه و امیدواریم بتوانیم ۵ طرح خورسند ساز خود را برای دومین سال ادامه دهیم.
تحت پوشش قرار دادن انواع گروه مخاطب ، زنجیره کامل خدمات، دسترسی خدمات طرح برای مخاطبین ، استمرار و مداومت اجرای برنامه از مهمترین ویژگی های طرح حاضر می باشد.
مشاور مسئولیت اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به اعتبار ۴۸ میلیارد ریالی طرح تحکیم و تعالی خانواده تصریح کرد: شرکت ره آوران فنون پتروشیمی در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود در منطقه دو طرحی که به آن واگذار شده بود، را به خوبی مدیریت و با کمک و حمایت شرکت‌های منطقه، تحقق طرحهای مذکور را میسر نموده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور بررسی میزان اثربخشی هر یک از طرحهای خورسندساز پیوست مطالعاتی بررسی میزان اثربخشی به مرحله اجرا گذاشته می شود براین اساس در گزارش مطالعات اثربخشی طرح تحکیم وتعالی خانواده نتایج حاکی از موفقیت بالای طرح مذکور است.

اخبار پولی مالی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.